حضور طالبان خارجی در صفوف طالبان داخلی در قندز

مقام‌های محلی ولایت قندوز در شمال افغانستان از حضور طالبان خارجی در صفوف طالبان داخلی خبر دادند.

به گزارش افق، امان‌الدین قریشی ولسوال امام صاحب ولایت قندز عصر امروز (دوشنبه 6 دلو) بارسانه‌ها صحبت می‌کرد ضمن اعلام این مطلب که ده‌ها قریه از وجود Afghanistan Violenceطالبان مسلح پاکسازی و بر آنها تلفات سنگینی وارد شده است گفت: در عملیات تصفیوی که قندز راه اندازی شده بود اتباع خارجی نیز دیده شده است.

وی  می‌گوید: ملا ابراهيم قوماندان طالبان در جملۀ کشته شدگان است و علاوه بر آن اتباع چيچن، ازبکستان و تاجکستان در کنار طالبان داخلى دراين ولسوالى مى جنگند.

به گفته‌ی وی دو مخالف مسلح، دو پوليس محلى کشته شده و شش مخالف ديگر جراحت برداشته است.

وى افزود که پيشروى نيروهاى امنيتى شامل اردوى ملى، پوليس ملى، محلى و سرحدى و نظم عامه به سوى منطقۀ کلباد امام صاحب که طالبان در آنجا تجمع نموده اند، ادامه دارد.

قريشى علاوه کرد که در عمليات تصفيوى که پنج روز قبل آغاز گرديده تا حال ٦٥ مخالف مسلح   و١٢ تن از نيروهاى امنيتى کشته شده  و۶۳ مخالف دیگر با۳۲ نیروی امنیتی مجروح گرديده است.

سمونوال محمد سفر آمر اوپراسیون قوماندانی امنیۀ قندزگفته است که در عملیات تصفيوى، تا حال بیش از۳۰ قریه ازوجود مخالفان تصفیه وتلاشی شده است.

به گفتۀ سمونوال سفر، این عملیات بصورت تاکتيکى به اجرا درآمده وتلاش صورت گرفته است که به افراد ملکی تلفات وبه منازل مسکونی خساره وارد نشود.

اما ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان، صرف کشته شدن سه طالب و جراحت پنج تن ديگر را پذيرفته، ادعا ميکند که در پاسخ به اين عمليات، ٣٠ تن از نيروهاى دولتى به شمول سه قوماندان اربکى کشته و مجروح شده اند.

وى ميگويد که طالبان، در ولسوالى امام صاحب حضور فعال دارند و مقدارى سلاح و مهمات را نيز به دست آورده اند.

با این وجود مردم این ولسوالی از این عملیات نیروهای امنیتی استقبال کرده معتقدند فقط عملیات‌های دوام دار و بیشتر شدن پوسته‌های امنیتی می‌تواند از رشد طالبان در این ولسوالی جلوگیری کند.

خبرگزاری افق

مطالب مرتبط